Tajemniczy klient - jak wygląda jego praca?

Tajemniczy klient - jak wygląda jego praca?

Znane sklepy, restauracje oraz punkty usługowe coraz bardziej kładą nacisk na jakość obsługi klienta. Na jej ocenę bardzo duży wpływ ma tajemniczy klient. W poniższym artykule przedstawiamy, kim jest ta osoba i jak wygląda jej praca.

Kim jest tajemniczy klient?

Osoba pracująca na tym stanowisku wciela się w rolę zwykłego klienta. Idzie do wybranego sklepu, restauracji czy innego punktu handlowo-usługowego, wykonuje powierzone jej zadanie, a następnie wychodzi. W międzyczasie obserwuje, jak zachowuje się obsługa, czy lokal prezentuje klientom aktualną ofertę oraz czy w sklepie lub restauracji panuje czystość. Tajemniczy klient po wizytacji uzupełnia szczegółowy raport, w którym uwzględnia wszystkie rzeczy wpływające na jakość obsługi klienta.

 

Jak wygląda praca tajemniczego klienta?

Zadaniem osoby pracującej na stanowisku tajemniczego klienta jest obiektywna ocena jakości obsługi klienta. Czynników wpływających na wystawianą ocenę jest wiele. W zależności od charakteru danego miejsca pod uwagę będą brane różne elementy. Tajemniczy klient inaczej będzie oceniał restaurację, a inaczej sklep.

Praca tajemniczego klienta zaczyna się od samego momentu wejścia do punktu handlowo-usługowego. Pierwszym elementem, na który zwraca on uwagę, jest czystość. Szanująca się firma nie może sobie pozwolić na taką sytuację, że produkty są porozrzucane po półkach, a podłoga jest cała brudna. Wpływa to bardzo negatywnie na odbiór danego lokalu – potencjalny klient, zniesmaczony tym widokiem, następnym razem wybierze konkurencję.

Drugim niezwykle istotnym elementem wpływającym na ocenę końcową jest jakość obsługi klienta. Ważne jest to, by pracownicy podchodzili do innych ludzi z empatią oraz mieli pojęcie o tym, czym się zajmuje ich sklep. Tajemniczy klient może wcielić się w rolę osoby, która w salonie obuwniczym chce dokonać zakupu, lecz nie wie, na co się zdecydować. Pracownik sklepu odpowiedzialny za konkretny dział powinien podejść do klienta i zaproponować mu swoją pomoc z uśmiechem na twarzy. W razie jakichkolwiek pytań, nawet tych natrętnych, obsługa sklepu nie powinna być niemiła dla klienta. Osoba nas obsługująca ma obowiązek w razie potrzeby odpowiedzieć nam na każde pytanie dotyczące oferty sklepu oraz udzielić nam niezbędnej pomocy.

Po wyjściu ze sklepu tajemniczy klient uzupełnia szczegółowy raport, zwany audytem. Przy wystawianiu oceny końcowej pod uwagę bierze wyżej wspomniane czynniki.

 

Tajemniczy klient – zarobki

Praca ta jest pracą dorywczą. Nie oznacza to jednak, że wynagrodzenie na tym stanowisku jest niskie. Zależnie od zlecenia można zarobić od 20 zł do 400 zł. Wpływ na wysokość stawki ma doświadczenie pracownika oraz trudność wykonania zlecenia (sprawdź – https://praca.money.pl/oferty/). Osoby zatrudnione na podstawie długoterminowych kontraktów mogą liczyć na wyższe stawki oraz ciekawsze projekty.

Google+

Komentarze