Szofer – idealna praca dla fana motoryzacji

Szofer – idealna praca dla fana motoryzacji

Każdy wielbiciel motoryzacji marzy o pracy, która będzie związana z jego samochodowymi zainteresowaniami. Jedni decydują się na zawód mechanika samochodowego, inni poszukują oryginalniejszego zajęcia, chcą np. zostać szoferem lub profesjonalnym kierowcą rajdowym.

Szofer czy kierowca rajdowy?

Wielbiciele motoryzacji, którzy swojej pasji nie ograniczają jedynie do oglądania wyścigów samochodowych przed ekranem telewizora czy na trybunach toru wyścigowego, poszukują praktycznej realizacji swoich zainteresowań. Jedną z możliwości na rozwijanie motoryzacyjnych zamiłowań, zwłaszcza dla fanów ekstremalnych prędkości i poszukiwaczy wyzwań, jest uczestniczenie w przejazdach sportowymi samochodami po profesjonalnie przygotowanych torach wyścigowych. Jazda Audi R8, Subaru Impreza, Ferrari Italia czy Lamborghini Gallardo z pewnością dostarczy wielu niezapomnianych wrażeń. Osoby chcące przełożyć swoje hobby na zawód mogą starać się o uzyskanie uprawnień do zostania kierowcą zawodowym. Dla osób o spokojniejszym temperamencie, które cechuje odpowiedzialność, punktualność i doskonała orientacja w terenie, idealną pracą będzie zawód szofera. Natomiast dla tych, którzy uwielbiają sporty ekstremalne o dużym poziomie ryzyka, mogą się szkolić w profesji kierowcy rajdowego. Kariera kierowcy rajdowego rozpoczyna się od wstąpienia do Automobilklubu lub klubu zrzeszonego w Polskim Związku Motorowym, a kończy się uzyskaniem międzynarodowej licencji kierowcy rajdowego stopnia „R”.

 

Jak zostać szoferem?

Zawód szofera jest zawodem idealnym dla osoby interesującej się motoryzacją. W Polsce, aby zostać kierowcą zawodowym, należy posiadać prawo jazdy kategorii B. Warto zdobyć również uprawnienia na prowadzenie większych samochodów (prawo jazdy kategorii C, C+E, D), gdyż zwiększy to szansę na znalezienie zatrudnienia. Chcąc zostać szoferem, należy ponadto uzyskać prawo do przewozu osób poprzez przejście kwalifikacji wstępnej. Kierowcy zawodowi zobowiązani są również do odbywania co 5 lat szkolenia okresowego, składającego się z zagadnień teoretycznych oraz badań lekarskich i psychologicznych, w celu stwierdzenia braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania zawodu. Wymagana jest tradycyjna konsultacja okulistyczna, a także badanie oceniające widzenie zmierzchowe i nocne.

Google+

Komentarze