Praca w call center

Praca w call center

Pojęcie call center jest znane chyba każdemu z nas, ponieważ w dzisiejszych czasach usługi telemarketingowe stały się naprawdę bardzo powszechne.

Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie sprzedaży tą metodą, jednocześnie uruchamiając dla klientów funkcjonalną infolinię. Jest ona obsługiwana przez doświadczonych telemarketerów, którzy są w stanie sprostać oczekiwaniom każdego potencjalnego konsumenta. Oczywiście systemy telemarketingowe są coraz bardziej zautomatyzowane, co dodatkowo usprawnia pracę telemarketera. Warto zaznaczyć, że coraz więcej Polaków decyduje się na pracę w tej branży, widząc w niej szansę na satysfakcjonujący rozwój zawodowy. Na pewno call center jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które z łatwością nawiązują kontakt z drugim człowiekiem. Nie jest to jednak jedyna zaleta związana z posadą telemarketera.

Jakich pracowników szukają firmy call center?

Jeśli ktoś zamierza pracować w call center, koniecznie powinien zapoznać się z wymaganiami poszczególnych firm związanych z tą branżą. Dla pracodawcy zazwyczaj podstawowym wyznacznikiem jest komunikatywność. Osoby, które nie potrafią szybko nawiązywać kontaktu z obcymi ludźmi, raczej nie sprawdzą się na omawianym stanowisku. Pożądaną cechą jest tak zwana umiejętność budowania relacji. Niektórzy pracodawcy stawiają na osoby doświadczone, które mogłyby pochwalić się wieloletnią pracą na stanowisku telemarketera. Na szczęście nie jest to regułą. Wiele firm proponuje pracę także studentom, jednocześnie zapewniając im elastyczny grafik, dostosowany do aktualnych możliwości czasowych. Pracodawcy zwracają uwagę na dobrą dykcję – osoby posiadające wadę wymowy mogą mieć problem ze znalezieniem tego typu posady. Pożądaną cechą jest również charyzma oraz pewność siebie. Nie da się ukryć, że dla pracodawcy kluczowe jest, aby pracownik w sposób efektywny wywiązywał się ze swoich obowiązków.

Gdzie znaleźć konkretne ogłoszenia?

Obecnie większość osób poszukujących pracy korzysta przede wszystkim z ogłoszeń dostępnych w sieci. W Internecie czeka na nas sporo portali dedykowanym osobom bezrobotnym oraz pracodawcom, który chcą szybko znaleźć idealnego pracownika. Bardzo wiele ogłoszeń dotyczy branży call center. Praktycznie w każdym większym mieście można znaleźć oferty najróżniejszych firm, które mogą mieć dokładnie sprecyzowane oczekiwania. Praca na tym stanowisku nie zawsze wiąże się ze sprzedażą usług lub towarów drogą telefoniczną. Dość często telemarketer zajmuje się obsługą klienta, pomagając w rozwiązaniu konkretnych problemów związanych z nabytymi już usługami czy produktami. Zazwyczaj poszczególnym ofertom towarzyszą informacje odnośnie umowy, jaką firma jest w stanie zaproponować pracownikowi. Wbrew pozorom, w grę wchodzi nie tylko umowa o dzieło czy umowa zlecenie. Jeśli ktoś nie posiada Internetu, może znaleźć aktualne ogłoszenia w prasie.

Szanse dla pracownika

Praca w call center nierzadko jest pracą bardzo rozwojową, która wiąże się z ogromną satysfakcją. Dla wielu osób jest to główny argument przemawiający za aplikowaniem na tego typu posadę. Z pewnością dzięki call center można zdobyć wiele nowych umiejętności, które okażą się walorem w przypadku zmiany zatrudnienia. Umiejętność prowadzenia efektywnej rozmowy z klientem jest pożądaną cechą niemalże na każdym stanowisku. Osoby zajmujące się sprzedażą telefoniczną często podkreślają, że czują ogromną satysfakcję, za każdym razem gdy uda im się dokonać konkretnej transakcji. Walorem jest także elastyczny grafik oraz niemałe zarobki, które nierzadko idą w parze z efektywnością pracy. Na pewno doświadczenie w call center okaże się bardzo przydatne w późniejszym życiu zawodowym.

Branża call center gwarantuje nowe możliwości dla potencjalnych pracowników, którzy są zainteresowani dobrze płatną posadą. Warto zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy, zwracając uwagę na ich specyfikę. Obecnie nawet początkujące osoby mogą liczyć na zatrudnienie w tej branży, co bez wątpienia pomoże im zdobyć niezwykle cenne doświadczenie zawodowe.

Partnerem wpisu jest firma DeltaContact.pl

Google+

Komentarze